سیاسی

صدرالحسینی: افزایش نیروهای آمریکا در منطقه نقض تفاهم‌نامه است

سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، تأکید کرد: اقدامات اخیر واشنگتن با تعهداتش در تفاهم‌نامه اسلام‌آباد همخوانی ندارد و در ۷۲ ساعت گذشته نیز بر تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه افزوده شده است.

بین‌الملل، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار داشت: حضور آمریکا در هر منطقه‌ای، به‌ویژه در غرب آسیا، طی سال‌های گذشته به‌شدت موجب امنیت‌زدایی شده و امنیت بومی منطقه را به‌طور کامل از بین برده است. واقعیت امر این است که آمریکایی‌ها در ذات امپریالیستی خود، هر جا وارد شده‌اند، آن منطقه را به کانون ناامنی تبدیل کرده‌اند و منطقه غرب آسیا نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.وی با اشاره به تفاهم‌نامه اسلام‌آباد افزود: علی‌رغم تفاهمی که وجود داشت و به‌طور صریح و روشن موضوع پایان جنگ و پایان آتش‌بس در بند نخست تفاهم‌نامه آمده بود، در کمتر از یک هفته گذشته نقض آتش‌بس از سوی آمریکایی‌ها به‌شدت و به‌صورت آشکار مشاهده شده است.صدرالحسینی ادامه داد: نکته جالب این است که برخی مقامات ارشد آمریکا پس از این نقض آتش‌بس اعلام می‌کنند که هنوز آتش‌بس برقرار است و این آتش‌باری‌های کوچک و نقطه‌ای نمی‌تواند خللی به تفاهم‌نامه وارد کند؛ موضوعی که نشان‌دهنده تفاخر و غرور بیش از اندازه مقامات ارشد آمریکایی است.این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: این مسئله قطعاً می‌تواند تفاهم‌نامه را به تأخیر بیندازد. همان‌گونه که در لبنان نیز هر زمان آتش‌بس نقض می‌شد، فرایند گفت‌وگو، مذاکره و اجرای توافق به تعویق می‌افتاد، در شرایط فعلی نیز وضعیت به همین شکل است.وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به این نقض آتش‌بس، ضمن آنکه پاسخ نظامی لازم را به آن خواهد داد و تاکنون نیز چنین کرده است، در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز اظهار داشت: در عراق مصوبه‌ای روشن و شفاف درباره خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا وجود دارد. اقداماتی نیز در دولت گذشته عراق و در دولت آقای سودانی انجام شد و یکی از موضوعاتی که مسئولان عراقی پیگیر آن هستند، خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. قطعاً ملت عراق و نمایندگان آن نیز این موضوع را دنبال خواهند کرد.این تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: همان‌طور که گفته شد، آمریکایی‌ها هر جا وارد شده‌اند، نتیجه‌ای جز امنیت‌زدایی، جنگ، قتل و غارت نداشته‌اند. این موضوع تنها برداشت ملت ایران نیست، بلکه امروز مردم دنیا و ملت‌های منطقه نیز به این واقعیت اذعان دارند و جنایات آمریکا در منطقه را به‌خوبی مشاهده کرده‌اند.صدرالحسینی درباره چشم‌انداز ادامه گفت‌وگوها با آمریکا گفت: با یک نگاه خوش‌بینانه باید گفت که آمریکایی‌ها ۶۰ روز فرصت دارند نیروهای متجاوز خود را از محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران خارج کنند، اما آنچه از آغاز این روند و اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند مشاهده می‌شود، به هیچ عنوان نشان‌دهنده پایبندی آن‌ها به این تعهد نیست.وی همچنین با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: در ۷۲ ساعت گذشته نیز بر تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه افزوده شده است.
منبع
خبرگذاری فارس نیوز

محمد

مدیر و برند مارکتینگ ارغوان نیوز ، باور دارم اطلاع‌رسانی مسئولانه، پایه اعتماد مخاطب است. به همین دلیل همیشه تلاش می‌کنم اخبار و مطالب را با دقت، سرعت و بر اساس منابع معتبر منتشر کنم تا محتوایی مفید و قابل اعتماد در اختیار شما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا